Tidigt industrilok?

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
lenelg
Inlägg: 616
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 14:37

Tidigt industrilok?

Inlägg av lenelg »

Jubilee_750.jpg
Jubilee_750.jpg (186.02 KiB) Visad 2500 gånger
Ett kommande projekt från Narrow Planet är en liten ytterramad sadeltank från Manning Wardle i OO9. 3D-printad kåpa med etsade detaljer, på chassi från MiniTrains amerikanska ånglok. Förebilden på fotot, "Jubilee 1897" påminner i stilen en hel del om flera tidiga ånglok som inköptes från Manning Wardle till svenska industribanor runt 1875. Kanske användbart som "första generationen" på en Bergslagsbana i 802 mm?

Info om detta och andra kommande projekt hittar man säkrast genom att följa Narrow Planet på Facebook - hemsidan uppdateras ganska långsamt, och flera av deras modeller säljs bara mot förbeställningar.
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Tidigt industrilok?

Inlägg av Hauk »

lenelg skrev: Info om detta och andra kommande projekt hittar man säkrast genom att följa Narrow Planet på Facebook - hemsidan uppdateras ganska långsamt, och flera av deras modeller säljs bara mot förbeställningar.
Takk for tipset om Narrow Planet. Tror MJ-hobbyens framtid er foretag som dette.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
berra
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 20:17

Re: Tidigt industrilok?

Inlägg av berra »

Ang Narrow Planet. Fick mitt diesellok V10c för några veckor sedan. Och här har vi ett företag som lärt sig förpackning.
Det var otroligt snyggt förpackat med tanke på att det rör sig om små serier och trots allt relativt lite pengar. Jag plockade faktiskt ned allt i förpackningen igen för att få nöjet att plocka upp det igen när det är dags att bygga :)
(Har just fått veta att O&K loken är klara och skickas snart)
Skriv svar