Något helt annat

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
sala
Inlägg: 114
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 09:47

Något helt annat

Inlägg av sala »

Jag har just läst Jörgen Bergfors ( Rimbo Grande) debut deckare som heter" dunklet döden". En riktigt bra skildring av Bergslagen under 50 talet. Tåg förekommer också. Gunnar i Sala
Ninni
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 23 jun 2014, 07:23
Ort: Solna, Sweden

Re: Något helt annat

Inlägg av Ninni »

Tack Gunnar, det var roligt att höra att du gillade den.
Mitt tilltalsnamn är nu Ninni och jag skulle vilja be alla att inte använda något annat förnamn.
De som var i Skövde hade möjlighet att köpa boken där och också få den signerad.
Du kan läsa om boken på förlagets hemsida: http://www.semic.se/utgivning/Bokpresen ... 9155260712
Jag har en författarprofil på Facebook under namnet J G N Bergfors. Där kan du läsa de senaste nyheterna om boken och kommande böcker.

/Ninni Bergfors
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Något helt annat

Inlägg av mikath »

@Ninni
Jag blev så glad, för mina beställda böcker kom idag.
Tack för att jag fick köpa två signerade böcker.
En skall jag ge som gåva till min släkting Karin, och en skall jag njuta av själv på semestern.

Återkommer när nästa bok kommer ut.

Du har min fulla beundran och all min respekt!!!
Många tacksamma kramar
/Mika
sala
Inlägg: 114
Blev medlem: tor 19 mar 2009, 09:47

Re: Något helt annat

Inlägg av sala »

Hej Ninni
Jag håller helt och hållet med Mikath, Du har vissat att du har ett stort mod och har givetvis min fulla respekt, Jag ser framemot nästa bok.
MVH
Gunnar i Sala
NTSB
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 14:21

Re: Något helt annat

Inlägg av NTSB »

Har inte läst den ännu. Men skall genast beställa en, låter mycket lovande!
Sänder med ett STORT TUMMEN UPP och tycker det är riktigt modigt och föredömligt gjort:-)
Mats Nilsson
Inlägg: 76
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:42

Re: Något helt annat

Inlägg av Mats Nilsson »

Har börjat semester denna veckan och äntligen fått tid att läsa boken jag köpte av Ninni i Skövde.
Spänning från början till slut! En riktigt bra deckare! Den blir ju naturligtvis inte sämre av inslagen från järnväg här och där som extra krydda.
Kan varmt rekommenderas både till dem som gillar deckare och som är (eller inte är) intresserade av järnväg.
Vill önska Ninni lycka till med denna och ev. kommande böcker och hoppas samtidigt att skrivandet inte tar alltför mycket tid från konstruerandet av fina etssatser av smalspårsvagnar... ;)
/Mats
Ninni
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 23 jun 2014, 07:23
Ort: Solna, Sweden

Re: Något helt annat

Inlägg av Ninni »

Tack för de fina orden Mats!

/Ninni
Skriv svar