Säkerhetsavståndet på 12m köper jag, men var skulle 891 passerat under tråd i Växjö? Visst är det väl så att inga normalspår norr om huvudspåret mot Alvesta, bortsett från perrongspår vid stationen (spår 1?), har varit elektrifierade. Omlastningsbangården var ju oelektrifierad...Anders Johansson skrev:Nu passerade ju 891 under tråd i Växjö på flera ställen, dels passerade spåret till omlastningen, dels på väg till I-11
samt att säkerhetsavståndet då var 12m, dvs formellt var man under tråd oavsett....
http://www.samlingsportalen.se/getitem- ... _KDAA15745
...liksom spåren till godsmagasinet (Svelast).
http://www.samlingsportalen.se/getitem- ... _KDAJ06259
Vad gällande spåret till I11 (fyrskenspåret) så har jag aldrig sett någon bild på det skulle ha varit elektrifierat. Jag har också svårt att förstå varför just det skulle ha varit det, då man i Växjö alltid haft ång/diesellokomotor. Så mitt påstående kvarstår att 891 aldrig gick under tråd i Växjö. 1067 gjorde det däremot.