Mitt jobb hos Brimalm.

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av mikath »

Som en del av min dåliga hälsa har jag nu i månadsskiftet juni/juli 2012 avslutat min anställning hos Brimalm.
Det är lite trist, men när man inte orkar så är det som det är.
Jag är självklart ledsen över detta, men jag vet att de kommer att klara sig även utan mig. Ingen är oumbärlig!
Jag önska grabbarna på Brimalm all lycka till i framtiden.

/Mika
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av Hauk »

mikath skrev: Som en del av min dåliga hälsa har jag nu i månadsskiftet juni/juli 2012 avslutat min anställning hos Brimalm.
Det är lite trist, men när man inte orkar så är det som det är.
Jag är självklart ledsen över detta, men jag vet att de kommer att klara sig även utan mig. Ingen är oumbärlig!
Jag önska grabbarna på Brimalm all lycka till i framtiden.

/Mika


Kan godt forstå at det er litt trist å slutte i en jobb hos Brimalm, for en utenforstående høres det jo ut som en drømmejobb!

Du får ha lykke til med det du np skal fylle dagene med.

Og håper virkelig du kommer til å fortsette å poste her!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
clas ahlstrand
Inlägg: 134
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 22:17

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av clas ahlstrand »

Tråkigt att höra, Mikath!

Alltid trist när sviktande hälsa hindrar en från att göra det man vill och begränsar livet.

Att Du nu får mer tid för hustru, katter och eget modellbyggande är ju en viss, men antagligen ganska klen, tröst. Hoppas ändå att detta tillsammans med ett allmänt lugnare tempo och ökade möjligheter att själv styra din tillvaro och tid får Dig att må bättre.

Hoppas också att Du har krafter nog att fortsätta medverka i vårt forum. Är förvisso ingen mässinglödare själv, men uppskattar mycket hur Du presenterar Dina byggen.
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av mikath »

Jag vill tacka alla för stöd och uppmuntran här i forumet, på telefon, i mail och PM!

Jag skall ha lite lugn och ro med min hustru och samla energi för lite modellbygge och SV&LV.

/Mika
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av mikath »

Jag vill tacka Lars-Åke för den mycket tankvärda boken, jag har redan läst ut den.

/Mika
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av mikath »

Jag har fått flera seriösa erbjudanden om jobb (samarbete) mm. Jag måste först låta allt landra så får vi se hur mycket jag orkar och vad det blir för något till slut.
Först skall jag ta det lite lugnt, ha lite semester med Kicki och skörda honung.
70 kilo nyslungad honung blev det på de första ramarna. Har några kvar att ta och slunga så det blir nog en bit över 100 kilo på första slungningen.
Sedan får vi vänta till sensommaren med andra slungningen.
Mums sa Måns!

/Mika
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av zikkan »

Mumsigt var ordet sa Bull! :-D

Mvh
zikkan
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av mikath »

zikkan skrev: Mumsigt var ordet sa Bull! :-D

Mvh
zikkan

:-D

/Mika
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av mikath »

Inlägget borttaget i samförstånd med skribenten.

mvh Klas Blomberg, webbmaster mjf Smalspårsfrämjandet
NTSB
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 14:21

Re: Mitt jobb hos Brimalm.

Inlägg av NTSB »

Bara kämpa på Mikael! Vi alla som följt och som följer dina fantastiska byggen VET anledningen till varför du SLUTADE hos brimalm. Det är inte lätt att dras med dålig hälsa när man utsätts för sådana här otrevligheter. Krya på dig och lägg för guds skull detta bakom dig!
MVH
Skriv svar