"Dala"-träffen

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Användarens profilbild
Klas Blomberg
Inlägg: 358
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:35

"Dala"-träffen

Inlägg av Klas Blomberg »

Dalaträffen, som sedan flera år tillbaks har arrangerats i Gräfsnäs, kommer i år att vara 21 juli.
PeO Helgesson
Inlägg: 259
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: "Dala"-träffen

Inlägg av PeO Helgesson »

Tiden går fort, nästa lördag är det dags.
Em-On och Pon (som egentligen heter Busakorn) undrar hur många dom ska laga mat till.
Hör gärna av er i helgen till tfn 0322 40818 eller 070 55 932 16 eller po.helgesson(at)gmail.com.

"Programmet" blir som vanligt huvudsaklingen beskådande av, och diskussioner runt, medhavda modeller. Claes Mattisson och Ammi ska plantera skog på WNJ på fredagen, jag hoppas dom kan berätta om det och ge goda råd om trädbygge.
Buss 560 går kl. 8.00 eller 10.00 från Alingsås, ankomst Gräfsnäs södra 21 minuter senare, eller gå av i Anten och res vidare ståndsmässigt med smalspårigt ångtåg 11.00, ankomst Gräfsnäs 11.42, gå sedan tillbaka längs linjen 200 m, till platsen för nedlagda hållplatsen Gräfsnäs slottspark.
PeO Helgesson
Inlägg: 259
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: "Dala"-träffen

Inlägg av PeO Helgesson »

Ja, så var träffen över för den här gången.Ett par besökare färre än vanligt, så jag tror alla hann att prata lite med alla, och alla kunde delta i diskutionerna om byggen och byggmetoder. Det var inget möte i kyrkan den kvällen, så diskussionerna höll på längre än vanligt. Städning och handdiskning efteråt, diskmaskinen strejkade, men inga sura miner för det, vi var hemma efter 7 på kvällen.
Tack till alla som kom och visade sina modeller, utan er hade det inte blivit mycket till modellbyggarträff.
Ett speciellt tack till Ammi och Claes, som svarade på min kupp och höll en berättelse med många bilder om fredagens trädexperiment i Skövde. Ja och Emon förståss för mat och fika, men henne kunde jag tacka hemma.
Hoppas Stig och Mårten kan lägga in lite bilder, själv hann jag som vanligt inte fotografera alla modeller.
Väl mött igen
P-O
Skriv svar