Ingen andra Tp delserie från Brimalm

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Brimalms Tp

Inlägg av Lasse M »

Någon som förresten hört något hur det eventuellt blev med en andra serie av Tp loken från Brimalm?
Vill minnas att det då skulle bli i leveransutförande.
hth
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 03 sep 2007, 18:42

Re: Brimalms Tp

Inlägg av hth »

Det blir ingen andra serie av Brimalms Tp.

Jag hade delbetalt i förskott (mot löfte om lägre pris) men skippade serie 1 beroende på problemen. Min förhoppning var att få en från serie 2.

Åren gick och i år tröttnade jag på att vänta så jag kontaktade Brimalm, mest med tanke på att köpa en av typ serie 1 eftersom serie 2 inte verkade bli av.

Svaret jag fick var att det inte skulle bli en serie 2. Tp hade inte varit någon bra affār (om jag minns formuleringen rātt). Jag kunde få köpa en serie 1 Tp eftersom de fortfarande hade lite delar kvar (de hade inte byggt riktigt fullt 100 stycken). Dock ville de lāgga på ganska ordentligt på priset med hãnvisning till den allmänna inflationen.

Min utrākning visade att de nog ville ha dubbelt så mycket mot vad inflationen varit under tiden (enligt statistika centralbyråns siffror). Men jag ville inte bråka, så jag bad att få tillbaka mina pengar, vilket jag också fick, exakt vad jag betalt in, det var tydligen inte frågan om någon ränta eller inflation åt mitt håll.

/Håkan
Skriv svar