Inbrott hos WNJ

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Anders Johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 04:53

Inbrott hos WNJ

Inlägg av Anders Johansson »

Under natten till tisdagen gjordes inbrott i Skövde modellsällskaps lokaler. Ett antal lok och vagnar, samt byggnader, t ex Håkanstorps station som bl a finns på framsidan till WNJ-boken har försvunnit.
Mycket tyder på att det handlar om ett beställningsjobb.
Skulle någon se något som Ni känner igen från böcker, tidningar och hemsidor kontakta oss snarast.
Adresser finns på http://www.wnj.se

Man kan anta att det som försvunnit antingen finns i någons samlingar eller dyker upp på marknader el motsv.
Tyvärr har Vi inte kunnat upprätta kompletta listor på det som försvunnit ännu men det
kommer.
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Inbrott hos WNJ

Inlägg av mikath »

Hoppas man får tag på dem!
Och att allt får komma tillbaka till sina rätta ägare.

Så fruktansvärt onödigt!!!

/Mika
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Inbrott hos WNJ

Inlägg av Hauk »

mikath skrev: Hoppas man får tag på dem!
Och att allt får komma tillbaka till sina rätta ägare.

Så fruktansvärt onödigt!!!

/Mika


Jeg må bare gi min tilslutning.
Dette var utrolig trist.

Håper inderlig sakene kommer til rette.
Dette er jo så godt kjente modeller at det vel er umulig å omsette dem uten å bli avslørt.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Mats B
Inlägg: 39
Blev medlem: tis 05 jun 2007, 20:13

Re: Inbrott hos WNJ

Inlägg av Mats B »

Skövde Modellsällskap, som driver modelljärnvägen WNJ, Westergötland-Nerikes Jernvägar, har haft inbrott.

Det mesta av den rullande materialen är stulen. I huvudsak rör det sig om handbyggda mässingsmodeller eller kraftigt ombyggda färdigmodeller. Många modeller är märkta med bansignaturen WNJ men det finns även mycket annat som varit märkt SJ eller andra banor.

Dessutom är två hus stulna. Det ena är modell av Håkantorps station som pryder omslaget till boken om WNJ, se http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9185496456

För de som aldrig fick chansen att se banan och modellerna i verklighet ber vi att få rekommendera vår hemsida på www.wnj.se.

All information som kan hjälpa oss tas naturligtvis emot med stor tacksamhet. Utgå från att vagnar eller lok som är märkta WNJ är stöldgods! Klubben aldrig sålt eller avyttrat något material som varit märkt på detta sätt.

Det här är ett dråpslag inte bara för föreningen utan alla som följt oss genom åren och som besökt oss på våra Bankalas. Kring föreningens framtid får vi återkomma.

Mats Björkelund
Skövde Modellsällskap
Jan Frelin
Inlägg: 531
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Re: Inbrott hos WNJ

Inlägg av Jan Frelin »

Det var ju inbrott hos Lundarallarna för lite sedan, då dök grejerna upp hos en oseriös antikhandlare tycker jag mig minnas. Det finns fortfarande hopp, jag har svårt att tro på att detta utförts av en "samlare" med WNJ som måltavla.
Johan.L
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 16:11

Re: Inbrott hos WNJ

Inlägg av Johan.L »

Förjävligt rent ut sagt ! Jag blir riktigt sur att höra detta. Hoppas tjuvarna snabbt åker fast och att allt kommer till rätta !

Johan L
Skriv svar