Wenz spor i 0 skala

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Wenz spor i 0 skala

Inlägg av Hauk »

Wenz Modellbau ( http://wenz-modellbau.eshop.t-online.de/ har et forbløffende utvalg spor og veksler i 0-skala, også mange smalspors varianter. 0, 0e, 0m, 0n30 og 0n3 skulle vel dekke de fleste "nollarnes" behov!

Bild

Selv er jeg selvsagt veldig lysten på å prøve en 0m veksel.
Er det noen her som har testet veksler fra Wenz? Jeg er interessert i erfaringer med både med selve vekslene og det å handle fra Wenz.

Dette må da virkelig være noe for oss nullskalabyggere?
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Jan Frelin
Inlägg: 531
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Re: Wenz spor i 0 skala

Inlägg av Jan Frelin »

Vad jag har svårt att se från deras hemsida är vilken spårstandard produkterna är gjorda för.
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Wenz spor i 0 skala

Inlägg av Hauk »

Jan Frelin skrev: Vad jag har svårt att se från deras hemsida är vilken spårstandard produkterna är gjorda för.


Nå har jeg fått en Wenz veksel i hus. En veksel med växelställ kom seg på litt over 300 svkr. inkludert porto.

Første intrykket var skuffende. Dette er helt klart en materialsats og ikke en byggsats.
Så den kan nok bygges til omtrent hvilken som helst standard, noe som forsåvidt er bra.

Det eneste som kom ferdigformet var spissen i sporkorset . Alle de andre skinnedelene kom som ubehandlede lengder på ca. 40 cm code 100. Ikke en gang svertet.... Jeg synes at et ferdigformet sporkors er noe man kan forvente av et byggesett.

Svilleplatene var greie nok, men ikke ekstremt imponerende. Svillene var av et ganske grovt virke.

Alt i alt vil jeg si at dette ikke var verd prisen, med mulig unntak for at det kan være greit å få en byggebeskrivelse for å til en veksel, samt tegning av en veksel. Med tanke på den prisn jeg betalte vil jeg ikke nøle med å lage fotokopier av de malene som fulgte med.

Tror ikke dette byggesettet vil korte ned tiden pr. selvlagte veksel noe særlig. Greier du å bygge en veksel fra denne materialsatsen greier du å bygge en helt fra scratch.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Skriv svar