VÄSTBERGA MÖTET 1 oktober 2011

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Användarens profilbild
Klas Blomberg
Inlägg: 358
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:35

VÄSTBERGA MÖTET 1 oktober 2011

Inlägg av Klas Blomberg »

Välkommen till "Västberga Mötet" som även i år är i, Hägerstensåsens Medborgarhus, lördagen den 1 okt 2011 mellan kl 11 - 16.
Adressen är Riksdalervägen 2, Hägersten och T-banestation Hägerstensåsen är närmast (röda linjen mot Fruängen), därifrån 6-8 min promenad. Snitslat.

För dej som åker bil: E4 söderifrån, avfart Mässan och norrifrån avfart Västberga.
Från båda avfarterna är det lämpligast att åka söder om E4 till vägport vid Hökmossen, åk där under E4 och vänster i liten cirkulationsplats, följ sedan Sparbanksvägen till ett mindre centrum där Medborgarhuset i rött tegel ligger på höger sida.

I år som tidigare kommer det att vara demonstrationer av byggteknik och annat.

Våra MJ-producenter kommer, stora som små, att ställa ut och ha försäljning av varor.

Blir du sugen så har Ågesta Orienteringsklubb enklare försäljning av varm korv, smörgås samt kaffe och läsk.

Välkomna!

Rune Tjörnfors och Mats Dahlström

mats.dahlstroem@telia.com
Håkan Grundstedt
Inlägg: 80
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 07:00

Re: VÄSTBERGA MÖTET 1 oktober 2011

Inlägg av Håkan Grundstedt »

Några bilder från Västberga finns att bese på min hemsida. Och i vanlig ordning prioriterar jag kvantitet skyhögt över kvalitet... (http://hakang.zmn.se/A143658)

Kommentera gärna med uppgifter om vad som syns på bilderna, jag hinner inte riktigt just nu.

Här är några bilder, som smakprov, på folkvimlet:

Bild

Bild
Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 10:50

Re: VÄSTBERGA MÖTET 1 oktober 2011

Inlägg av HJP »

****
Här ett par bilder till från Västbergamötet.

Bild
Mats D byggde om JECO:s Almunge stationshus, till Elmsta JÄRN & FÄRG.

Bild
Här några av Mats bilar.

Bild
Stefan, Claes och Johan, resonerar kring en smalspårsmodul och några vagnar.

Bild
JES Models läkarbil, baserad på en Brekina Volvo 145 och polisbil, gjord av en Brekina Dodge A100.

HJP
Mats Dahlström
Inlägg: 91
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 21:20

Re: VÄSTBERGA MÖTET 1 oktober 2011

Inlägg av Mats Dahlström »

Tackar för bildena på mina bilar! Men affären har jag inte byggt utan det har Björn Svensson gjort
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: VÄSTBERGA MÖTET 1 oktober 2011

Inlägg av janclaesson »

Kåken är mycket fin, även bilarna + en hel del annat, tyvärr jobbade jag (igen) så årets möte får ses på bilder vilket också är mycket trevligt.

Janne C
Användarens profilbild
HJP
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 10:50

Re: VÄSTBERGA MÖTET 1 oktober 2011

Inlägg av HJP »

Mats Dahlström skrev: Tackar för bildena på mina bilar! Men affären har jag inte byggt utan det har Björn Svensson gjort

****
Ahaa! På så sätt, men då fick ju han vara med på ett hörn också ;o)

HJP
lenelg
Inlägg: 616
Blev medlem: mån 24 sep 2007, 14:37

Re: VÄSTBERGA MÖTET 1 oktober 2011

Inlägg av lenelg »

/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Skriv svar