Sprutbox

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Peter Andersson
Inlägg: 73
Blev medlem: tor 22 nov 2007, 16:15

Sprutbox

Inlägg av Peter Andersson »

Hej.

Finns det någon här som har erfarenhet av denna eller liknande sprutbox. Jag tycker priset verkar vettigt.

[link]http://www.top-modellbau.eu/jtlshop/ind ... 8&lang=eng[/link]

/Peter
Thomas
Inlägg: 43
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 08:30

Re: Sprutbox

Inlägg av Thomas »

Jag har gjort en egen med sidor från någon gammal vit laminerad spånskiva som är sågade i lämpliga bitar, en gammal köksfläkt som är kopplad till en ventil ut och en snurrande bricka från IKEA:s sortiment. Det blev väldigt bra och inte så dyrt heller.
Johan Winell
Inlägg: 403
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 06:20

Re: Sprutbox

Inlägg av Johan Winell »

Min lösning:

Bild

Kör under köksfläkten

VH

/Johan
Vänliga hälsningar

Johan
bermod
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 25 jan 2009, 16:11

Re: Sprutbox

Inlägg av bermod »

Så här ser min ut ,ett överskåp till kyl och frys från IKEA en begagnat köksfläkt och en slang ut genom husgrunden (förutsätter naturligtvis att man har källare)samt en snurrande osttallrik i marmor,som hustru flera gånger har undrat över var har den tagit vägen.
bermod
BildBild
BildBild
Peter Andersson
Inlägg: 73
Blev medlem: tor 22 nov 2007, 16:15

Re: Sprutbox

Inlägg av Peter Andersson »

Jättebra lösningar. Tack. Jag är dock lite nyfiken på Johans ganska enkla lösning under köksfläkten. Är luftströmmen från köksfläkten tillräckligt stark, så att du inte får färgdamm utanför i köket?

Problemet i mitt fall är att jag bor i lägenhet, och inte har möjlighet att leda ut luften utomhus på ett rimligt sätt. Exemplet som jag länkade till ovan filtrerar och återcirkulerar luften och har ju också fördelen att den är ihopfällbar och inte tar speciellt mycket plats när man inte använder den.

/Peter
Skriv svar