Ny smalspårsvagn???????

Köpes-bytes-säljes är till för privatpersoner med enstaka MJ-produkter: Felköp, plåtar som man aldrig hinner bygga färdigt och så vidare, men som kanske någon annan medlem är intresserad av.

Skriv i ditt inlägg vad du har eller är intresserad av, om du vill köpa, sälja eller byta och hur man kommer i kontakt med dig. Forumet har funktioner för att skicka e-post och PM för inloggade användare.

Radera ditt inlägg efter avslutad affär. Om något inlägg blir kvar väldigt länge kommer webbmaster skicka en förfrågan om annonsen fortfarande är aktuell.
Vagnverkstaden
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 31 mar 2015, 15:54

Ny smalspårsvagn???????

Inlägg av Vagnverkstaden »

En intresseförfrågan finns på min hemsida http://www.vagnverkstaden.eu under nyhetsnotiser.
K Lemming
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 26 aug 2015, 09:08

Re: Ny smalspårsvagn???????

Inlägg av K Lemming »

Vagnverkstaden skrev:En intresseförfrågan finns på min hemsida http://www.vagnverkstaden.eu under nyhetsnotiser.
Vad hände med smalspårsavdelningen som fanns på hemsidan för några månader sedan, var ju en del vagnar listade där.
Vagnverkstaden
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 31 mar 2015, 15:54

Re: Ny smalspårsvagn???????

Inlägg av Vagnverkstaden »

Listan är borttagen, då de vagnar som fanns listade, inte gick att förverkliga:
- Intresset var för litet
- jag lyckades inte få fram underlag till vagnarna (ritningar mm)
- svårigheter att få fram gjutdetaljer mm

Det finns dock några vagnar kvar och som kommer att förverkligas - CFp 352, DF10p samt Fop (fd KBJ,KTsJ). Dessa vagnar kommer att läggas in i prislistan samt på hemsidan.

Min förfrågan om VGJ personvagnen eller DFo11t har inte heller det givit någon större respons. DFo11t/p är ju en användbar vagn:
- Det finns inte många modeller för 1067.
- För NKlJ rallare kommer här en personvagn (visserligen ägd av posten)
- vagnen kan byggas som hjälpvagn
- och givetvis som museivagn

Vagnen kommer att göras på samma sätt som D20-vagnen. Kanske är det det som avskräcker?
K Lemming
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 26 aug 2015, 09:08

Re: Ny smalspårsvagn???????

Inlägg av K Lemming »

Trevligt att CFp 352, DF10p och Fop iaf kommer. Men trist att övriga vagnar inte gick att förverkliga, kanske för många vagnar på en och samma gång som gjorde att intresset var svalt, men det hade ju inte hjälpt med större intresse om det saknades ritningar.

Att det inte blivit någon större respons på DFo11t kanske beror på att inte så många bygger 1067/H0m, vagnen har ju enbart varit 891 vagn i museitrafik förutom vagnen på NKlJ. Alltså, nr 733 skrotades som 1067 vagn, nr 734 hamnade på NKlJ och ändrades till 891 och nr 735 blev hjälpvagn på 1067 nätet för att sen hamna hos ULJ och där ändras till 891.
Vagnverkstaden
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 31 mar 2015, 15:54

Re: Ny smalspårsvagn???????

Inlägg av Vagnverkstaden »

Jag har nu fått en hel del beställningar, så det ligger inte så långt borta att jag kan starta ett 3D-projekt för smalspår!

Vilken vagn blir det då?
Ja, det är så att båda vagnarna har exakt lika många förhandsbeställningar (!), så det blir väl till att göra båda - bara jag får in det dryga 10-tal som saknas.
Skriv svar