Billige kulelager

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Billige kulelager

Inlägg av Hauk »

På jakt etter billige kulelager til et lok eller vagnprosjekt?
Da kan kanskje nettbutikken Banggood være verd et besøk. (https://www.banggood.com/)

Her kan man blant annet få kjøpt 2X5X2mm kulelager til ca. 40 spenn for 10 stk. Jeg kjøpte 40 kulelager for 150 nok. inkludert porto.

Bild

Bild

Det er sikkert ikke verdens beste kulelager, men jeg skal bruke disse på hjulakslingene, og da er ikke turtallet spesielt høyt. Legg også merke til at det er lukkede lager, det er ikke så vanlig i så små dimensjoner som dette.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Olof
Inlägg: 1701
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Billige kulelager

Inlägg av Olof »

Tack för tipset.

Jag har tidigare köpt kullager på eBay från Kina. Som du skriver så är det inte världens bästa lager men om man bara anpassar användningsområdet efter kvalitén så fungerar de bra. Har bland annat använt dem som axellager under ett rällsbussläp och det är stor skillnad mot den ack så ofta använda stålaxel-i-hål-i-mässingsplåt-lagringen. Släpet rullar iväg hur lätt som helst.

/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Billige kulelager

Inlägg av Hauk »

Olof skrev:Tack för tipset.

Jag har tidigare köpt kullager på eBay från Kina. Som du skriver så är det inte världens bästa lager men om man bara anpassar användningsområdet efter kvalitén så fungerar de bra. Har bland annat använt dem som axellager under ett rällsbussläp och det är stor skillnad mot den ack så ofta använda stålaxel-i-hål-i-mässingsplåt-lagringen. Släpet rullar iväg hur lätt som helst.

/Olof
Ja, om lagrene skal stå før nedvekslingen i drivkjeden ( typisk 8000 rpm og oppover) ville jeg nok valgt noen litt dyrere lager.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Skriv svar